Füstölgök, mérgelődök, ha manapság betérek egy boltba. A klasszikus elrendezés – miszerint elfér egymás mellett két bevásárlókocsit toló vásárló – már régen a múlté. Telerakják a vásárlóteret, vagy eladóteret áruval, göngyöleges kocsival, szállítóeszközökkel és takarítógéppel. A kis létszámú személyzet futólépésben közlekedik.
“Itt még elfér az x.y. cég display-polca – gondolják és odateszik. Display, vagy display-polc az a kartonból készült figyelemfelkeltő polc, mely az adott cég állandó, vagy szezonális termékeit kínálja.
A vásárlók egymásnak tolják a kocsikat, megállnak, nézelődnek, válogatnak és Te nem tudsz tovább haladni.
Legutóbbi vásárlásunk alkalmával megörökítettem néhány bosszantó szituációt.
Kedvenc Lidl áruházunkat teljesen átalakították, méghozzá igencsak a hátrányára. Besűrítették a pénztárakat, valamint közelebb hozták a polcokat. Kevesebb a működő pénztár, így a szerencsétlen vásárló beszorul a raklapok, polcsorok közé.
Ha pedig valaki ezt még tágasnak tartotta volna, akkor a pénztárak elé nyomtak pár óriási dinnyés raklapot, a polcok elé pedig ásványvizes, üdítős és WC papiros raklapokat tettek.
Kedvenceim az üres göngyöleges kocsik, valamint a takarítógépek és a szállító “békák”. Ezek mindig útban vannak.
Az Aldi módszere a kocsik járó-útvonalában elhelyezett akadályok, hogy ütközzél neki. Bizonyára ez is az erőszakos direkt marketing része. Sokan learatják a babérokat a megtakarított személyzet és a megtakarított alapterület miatt.
Tudom nem szép dolog, de már magam is toltam el egy-két ilyen harckocsiakadályt.
Vannak már olyan szituációk is, ahol nemhogy kettő, de egy bevásárlókocsi sem fér el.
Mindennapos idilli kép a Lidl áruházakban.
Lehet, hogy én vagyok túlzottan érzékeny, de kezd tele lenni a hócipőm ezekkel a “vásárlóellenes” berendezésekkel.
A Penny Marketekben (valami nagy szakember döntése nyomán) a sorban álló emberek a fagylaltot mélyhűtőkbe ütköznek és kaotikus sorok alakulnak ki. Régen legalább a polcsorok között álltak a sorok. Érti ezt valaki?
Sajnos nincs már messze az a nap, mikor valakire (netán egy kisgyerekre) rá fog dőlni egy ilyen hanyagul elhelyezett raklap, vagy ládahegy. Ki lesz a felelős?
Némely helyen a járófelületre ragasztott fekete/sárga csíkokkal jelzik a határt, de ezekből egyre kevesebbet látunk.
A bolt takarítását a nyitvatartási idő alatt végzik és nedves, csúszós, balesetmentes járólapon kell a vásárlóknak közlekedni.
Hajdan szerettem boltba járni, de ez már a múlté.
Persze van javaslatom is: Tisztességes bérrel itt kéne tartani az eladókat, pénztárosokat!
Ha tetszett a bejegyzés, látogass el Grocceni receptoldalára: http://www.grocceni.com
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: