Az autó ablakmosója szinte soha nem oda spriccel, ahová mi szeretnénk. Álló helyzetben a kocsi tetejét, sőt sokszor a hátsó ablakot mossa. Menet közben persze alacsonyan pössent, szinte nem is akar az ablakra spriccelni. A négy spriccniből kettő túl magasan, egy alacsonyan, egy pedig egyáltalán nem spriccel.
Ugye ismerősek ezek a siralmak? Főleg nem fiatal kocsik esetében. A bejegyzés végigolvasását követően viszont már kiművelt leszel a témában és öröm lesz az ablakmosás.
A fentebb leírt problémáknak általában két oka van, melyeket akár pár perc alatt elháríthatsz. Az egyik a fúvókák eltömődése, a másik pedig a fúvókák irányának rossz beállítása, elállítódása.
Az ablakmosó szivattyú két tömlőn keresztül préseli a mosófolyadékot a szélvédő előtt (a motorháztetőn, vagy közvetlenül a karosszérián) elhelyezkedő két, vagy négy fúvókaházba. Itt aztán gömbfej kialakítású fúvókákon át hagyja el a rendszert.
Ezeket egy vékony tűszerű eszközzel állíthatjuk a kívánt irányba. Érdemes a beállításnál a fúvókákba egy megfelelő átmérőjű eszközt tolni és óvatos mozdulattal kimozdítani a helyzetéből. Ekkor kilazíthatjuk a megkövesedett, beragadt pozíciót és beállíthatjuk a kívánt irányt. A varrótű, vagy gombostű sokszor túl vékonynak tűnik, ezért a beállításhoz használjunk zsákvarrótűt, vagy vékony csavarhúzót, imbusz kulcsot. Egy ilyen eszköz benyomása után az első mosásnál általában egyben megszűnik a dugulás is, hiszen azt kinyomja a vízsugár.
Milyen pozíciót állítsunk be?
Érdemes a spriccelés szélvédőre történő landolását annak a felső negyedére állítani – hiszen nagyobb sebességnél a menetszél úgyis lejjebb kényszeríti a vízsugarat. Türelmes beállítás után a vízsugár mindig optimális helyen landol (álló helyzetben és autópályán egyaránt).
Ablakmosó tartályunk mindig az évszaknak megfelelő mosófolyadékkal (téli, vagy nyári) legyen feltöltve!
Ha tetszett a bejegyzés, látogass el Grocceni oldalára is: http://www.grocceni.com
Kommentek